Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuterschool: didactiek --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Peuters --- Spelen --- Leren
Choose an application
Dit boek van de Amerikaanse psycholoog Gerard Egan behoort sinds het verschijnen van de Nederlandse versie in 1980 tot de klassieke titels voor de beroepsopleiding in de agogische vakken. Ook daarvoor werd Egan's boek in oorspronkelijke editie (The Skilled Helper) al veel gebruikt. De auteur bouwt in zijn werk systematisch een beeld op van de vaardigheden waar het op aan komt in het hulpverleningsproces. Vaardigheden die ieder van ons in meer of mindere mate bezit en van tijd tot tijd aanwendt, maar die bij uitstek tot de kundigheid van de professionele hulpverlener behoren. In de eerste editie van zijn 'Deskundig hulpverlenen' onderscheidde Egan fasen in het hulpverleningsproces, die telkens andere eisen stellen, zowel aan hulpverlener als aan hulpvrager. Om de noodzakelijke vaardigheden makkelijker te kunnen aanleren, ontwierp Egan een hulpverleningsmodel, waarmee een brug werd geslagen tussen theorie en praktijk. In deze grondig herziene versie van 'Deskundig hulpverlenen' wordt het hulpverleningsmodel nader uitgewerkt en uitgebreid met nieuwe gegevens. De oefeningen zijn bedoeld om de vaardigheden van het ontwikkelingsmodel, zoals in 'Deskundig hulpverlenen' omschreven, in de praktijk om te zetten. Inhoudsopgave : Inleiding Een oefenprogramma Effectief hulpverlenen kent acht taken Uw rol als hulpverlener in opleiding: werkelijke problemen behandelen Taken 1 tot en met 8 1. Het maken van een inschatting en het identificeren van het probleem 2. Zich richten op een bepaald probleem. Een begin maken met het exploreren ervan 3. Vaardigheden waarbij de cliënt uitgedaagd wordt, en het ontwikkelen van nieuwe perspectieven. 4. Het stellen van doeleinden 5. Het ontdekken van programmamogelijkheden 6. Het kiezen van de meest geschikte programma's 7. Actie; programma's ten uitvoer brengen 8. Het evalueren van het hulpverleningsproces
Hulpverlening --- Klinische psychologie --- Methodiek. --- Psychologische begeleiding. --- #KVHB:Agogiek --- #KVHB:Hulpverlening --- 305.8 --- 321.3 --- communicatie --- counseling --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- methodisch hulpverlenen --- sociale vaardigheden --- sociale wetenschappen --- psychiatrie --- psychiatrische verpleegkunde --- Communicatie --- Methodiek --- Methodologie --- Vaardigheden --- Professionalisering
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Methodologie --- Méthodologie --- didactiek --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- thematisch werken --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Wereldoriëntatie ; kleuters
Choose an application
2
Kleuteronderwijs --- Keuzegroepen --- Groeperingsvormen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Groepswerk ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 416.1 ) psychologie van kinderen tot 13 jaar
Choose an application
Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- School management --- leren leren --- 450.8 --- studeren --- 450.8 ) Leermethoden --- studeermethode --- School - werk --- Studeren --- Studiemethoden --- Studievaardigheden --- studiemethode --- strips --- Leren leren --- 475.6 --- leren --- motiveren --- onderwijs --- schema's --- leren leren (ler) --- 031998.jpg --- Studiemethode --- leermethoden --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Informatiekunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Comics
Choose an application
Education physique --- Lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding: atletiek --- Lichamelijke opvoeding: badminton --- Lichamelijke opvoeding: balsporten --- Lichamelijke opvoeding: hockey --- Lichamelijke opvoeding: korfbal --- Lichamelijke opvoeding: minitrampoline --- Lichamelijke opvoeding: oriëntatielopen --- Lichamelijke opvoeding: squash --- Lichamelijke opvoeding: tennis --- Lichamelijke opvoeding: voetbal --- Lichamelijke opvoeding: zwemmen --- #SMV:België --- 372.879.6 --- Academic collection --- #MILO:GIFT BOUTMANS/05 --- #SMV:sport --- #SMV:000001 --- #SMV:agogiek --- 450.78 --- 617.1 --- Methodiek --- Sport --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Education physique--Formation --- Lichamelijke opvoeding--Opleiding
Choose an application
spellen --- zelfstudie --- kleuters --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- 159.92 --- 372.879.6 --- Z373.2 --- Z==94/03 --- spel --- zelfstandig leren --- vrij spel --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Jeux et récréations --- Spelen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegingsspelen --- boetseren --- constructiespelen --- fijn handwerk --- gedifferentieerde beweging --- knutselen --- manuele vaardigheden --- muzikale ontdekking --- schilderen --- tekenen --- timmeren --- totaalbeweging --- water en zand --- Didactiek --- Poppenspelen --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- spelen --- didactiek --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs --- #GSDBP --- 471.46 --- 471.47 --- Bewegingsspelen --- Boetseren --- Constructiespel --- Gezelschapsspelen --- Handboek/cursus --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Knutselen --- Maquettes --- Muziekinstrumenten --- Poppen --- Poppenspel --- Puzzels --- Schilderen --- Tekenen --- Timmeren --- Verkleden --- Vrij spelen --- Water --- Werkbladen --- Wonen --- Zand --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Klei) --- Spelmethoden: kleuters --- zelfstandigheid --- Spel --- Beeldeducatie --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|