Narrow your search

Library

UCLL (7)

Hogeschool Gent (5)

KU Leuven (5)

KBR (4)

Odisee (4)

Thomas More Mechelen (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Thomas More Kempen (2)

VIVES (2)

More...

Resource type

book (7)


Language

Dutch (7)


Year
From To Submit

1986 (7)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Speelleeractiviteiten voor peuters en kleuters.
Authors: ---
ISBN: 9026007876 Year: 1986 Publisher: Malle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Oefeningen bij Deskundig hulpverlenen. Een model, vaardigheden en methoden
Authors: ---
ISBN: 9025500153 Year: 1986 Publisher: Assen Assen Van Gorcum Dekker & van de Vegt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek van de Amerikaanse psycholoog Gerard Egan behoort sinds het verschijnen van de Nederlandse versie in 1980 tot de klassieke titels voor de beroepsopleiding in de agogische vakken. Ook daarvoor werd Egan's boek in oorspronkelijke editie (The Skilled Helper) al veel gebruikt. De auteur bouwt in zijn werk systematisch een beeld op van de vaardigheden waar het op aan komt in het hulpverleningsproces. Vaardigheden die ieder van ons in meer of mindere mate bezit en van tijd tot tijd aanwendt, maar die bij uitstek tot de kundigheid van de professionele hulpverlener behoren. In de eerste editie van zijn 'Deskundig hulpverlenen' onderscheidde Egan fasen in het hulpverleningsproces, die telkens andere eisen stellen, zowel aan hulpverlener als aan hulpvrager. Om de noodzakelijke vaardigheden makkelijker te kunnen aanleren, ontwierp Egan een hulpverleningsmodel, waarmee een brug werd geslagen tussen theorie en praktijk. In deze grondig herziene versie van 'Deskundig hulpverlenen' wordt het hulpverleningsmodel nader uitgewerkt en uitgebreid met nieuwe gegevens. De oefeningen zijn bedoeld om de vaardigheden van het ontwikkelingsmodel, zoals in 'Deskundig hulpverlenen' omschreven, in de praktijk om te zetten. Inhoudsopgave : Inleiding Een oefenprogramma Effectief hulpverlenen kent acht taken Uw rol als hulpverlener in opleiding: werkelijke problemen behandelen Taken 1 tot en met 8 1. Het maken van een inschatting en het identificeren van het probleem 2. Zich richten op een bepaald probleem. Een begin maken met het exploreren ervan 3. Vaardigheden waarbij de cliënt uitgedaagd wordt, en het ontwikkelen van nieuwe perspectieven. 4. Het stellen van doeleinden 5. Het ontdekken van programmamogelijkheden 6. Het kiezen van de meest geschikte programma's 7. Actie; programma's ten uitvoer brengen 8. Het evalueren van het hulpverleningsproces


Book
Milieu kleuters - voorloper : werken met 2 1/2 - 3 jarige kleuters.
Author:
ISBN: 9026007736 Year: 1986 Publisher: Malle De Sikkel


Book
Werken met keuzegroepen in de kleuterschool
Author:
ISBN: 9026045492 Year: 1986 Publisher: Oostmalle De Sikkel


Book
Studeren pffft ...
Authors: --- ---
ISBN: 9045510677 900216789X 9002155336 9045500922 900216789X 9002155565 Year: 1986 Publisher: Antwerpen Standaard


Book
Je krijgt vrij spel : kansen tot zelfstandig leren
Authors: --- ---
ISBN: 9030930756 9789030930754 Year: 1986 Publisher: Leuven Wolters Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

spellen --- zelfstudie --- kleuters --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- 159.92 --- 372.879.6 --- Z373.2 --- Z==94/03 --- spel --- zelfstandig leren --- vrij spel --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Jeux et récréations --- Spelen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegingsspelen --- boetseren --- constructiespelen --- fijn handwerk --- gedifferentieerde beweging --- knutselen --- manuele vaardigheden --- muzikale ontdekking --- schilderen --- tekenen --- timmeren --- totaalbeweging --- water en zand --- Didactiek --- Poppenspelen --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- spelen --- didactiek --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs --- #GSDBP --- 471.46 --- 471.47 --- Bewegingsspelen --- Boetseren --- Constructiespel --- Gezelschapsspelen --- Handboek/cursus --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Knutselen --- Maquettes --- Muziekinstrumenten --- Poppen --- Poppenspel --- Puzzels --- Schilderen --- Tekenen --- Timmeren --- Verkleden --- Vrij spelen --- Water --- Werkbladen --- Wonen --- Zand --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Klei) --- Spelmethoden: kleuters --- zelfstandigheid --- Spel --- Beeldeducatie --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts

Listing 1 - 7 of 7
Sort by